پس از خوردن غذاهای اسیدی، مسواک نزنید


tafakor90

salam khoshhal misham ba man bashin va jadedtaren haro begem

 

دکتر مهیار قیوم آبادی، متخصص دندانپزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مسواک زدن مهمترین و اصلی ترین راه پیشگیری ا‌ز آسیب و تخریب دندان ها است، اما در برخی از موارد مسواک زدن می تواند اثرات منفی هم به دنبال داشته باشد.
وی افزود: غذا ها و نوشیدنی های اسیدی همچون نوشابه ها، پرتقال و برخی از آب میوه ها مینای دندان را نرم می کنند که هرگونه سایش با مینای نرم شده موجب آسیب آن می شود.
قیوم آبادی با بیان اینکه نباید پس از خوردن غذاهای اسیدی اقدام به مسواک زدن نمود تاکید کرد: در واقع مسواک زدن پس از غذاهای اسیدی موجب سایش و تخریب مینای دندن شده و از این طریق سلامت دندان ها را به خطر می اندازد.
این متخصص دندانپزشکی اظهار داشت: در نتیجه مسواک زدن بعد از خوردن غذاهای اسیدی درد و حساسیت شدیدی در ناحیه دندان ها به وجود می آید و زیبایی دندان ها نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: غذاها و نوشیدنی های اسیدی در بیشتر موارد در وعده صبحانه مصرف می شوند لذا توصیه می شود که بلافاصله پس از صبحانه خوردن مسواک زده نشود.
قیوم آبادی یادآور شد: در واقع توصیه می شود که قبل از صبحانه اقدام به مسواک زدن شود و به ویژه در مورادی که غذا و نوشیدنی اسیدی مصرف شده است حداقل به مدت یک ساعت پس از این نوع غذاها و نوشیدنی ها از مسواک زدن پرهیز شود.
وی خاطر نشان کرد: غذاها و نوشیدنی های اسیدی همچون میوه ها اگرچه برای سلامت بدن مفید هستند، اما مصرف بیش از اندازه آنها می تواند سلامت دندان ها را به خطر اندازد، لذا این مواذ غذایی باید به صورت متعادل در بین وعده های غذا مصرف شده و حتی الامکان باید از مسواک زدن پس از غذاها و نوشیدنی های اسیدی پرهیز شود.


نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
شماره تماس :
آدرس سایت :
نام شهر شما :
نحوه ي آشنايي شما با ما :
عنوان پیغام:
پیغام :

ابزار تماس با ما

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:,ساعت 12:21 توسط zarirazmekar| |


Power By: LoxBlog.Com